Herr Pensionär

Blev en liten sväng till Jönköping idag med Emma för att kolla på kamera och mobil. Var säker på vilken kamera jag ville ha, men sen hade de såklart en annan som fanns som paket med ett bra objektiv och ja, då blev det den till slut istället. Köpte den på Mediamarkt och det var riktigt kunniga försäljare där faktiskt. Kändes schyssta också. Fick först hjälp av en gubbe (eller ja, han var väl 35 år kanske, så gubbe e väl att ta i :P) och sen av en ung kille när vi kom tillbaka. Båda var väldigt trevliga och kunniga. Det var ju den unga killen som hjälpte mig mest egentligen och det var han som övertygade mig att ta den kameran jag tog. Båda kostade lika mkt ihop med extra objektiv så han kunde ju va objektiv ur prissynpunkt. Dock hade erkände han att han kunde va jävig eftersom han själv hade Nikon och var väldigt nöjd. Sen så skrev han även gubben som säljare bara för att han hjälpte mig först, trots att det var han själv som hjälpte mig mest och sålde den. Men han gav sin äldre kollega förtjänsten. Det kändes ju väldigt snällt, nästan för snällt :P. Så då kändes det ännu mer som att han verkligen var ärlig när han tipsade om vilken kamera som var bäst. För själv tjänade han ju inget på det. Jag är ju totalt okunnig så hade ju kunnat bli totallurad om de hade känt för det :P Men han den sista sa t.ex. att jag inte behövde köpa extra garanti för man kan ofta få det på hemförsäkringen. Vissa hade kanske bara struntat i att säga det och sagt att man borde lägga till lite pengar och få längre garanti^^ En Nikon D5000 blev det iaf. :) Dock är mitt internet sjukt slött tills februari blir mars så orkar inte lägga ut några bilder idag.
Jobbade senaste natten i onsdags och nu har jag ingen förrän nästa måndag så nu kan jag ha normal dygnsytm i en vecka. Ska bli spännande ;) Är redan sjukt trött. Och jag brukar verkligen inte lägga mig vid 23. Men så får det bli idag. På väg att bli en pensionär kanske.

Trevlig kväll igår hos Mattias förresten. Med Emelie, Emma och Rosie. Blev Tacos, Guitar Hero och 2 filmer. "Psalm 21" hette den första och den var sjukt konstig. Helt obegriplig ibland. Alla i filmen var ju galna i princip... :P Lite underhållande det också ibland. Sen såg vi "Torkel i knipa" som faktiskt var en skön film. Ganska mörk humor ibland och det gillar jag starkt. Haha ;) Och nu vet jag äntligen var låten Fuck off and die kommer ifrån. ^^

Suttit och kollat på resor ikväll också. Kanske blir nåt i maj. Skulle va kul :) Och oerhört efterlängtat att komma bort till solen. Hade gärna åkt nu på sekunden!

Bonne nuit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0