Flygbiljetter beställda!

Nu har jag bokat flygbiljetter till Paris, så om lite mindre än en månad är det dags. Hoppas jag får semestern jag sökte så jag slipper hålla på och byta bort en massa pass och så. Är ju jobbhelgen så blir en jävla massa isåfall :P Menmen, det löser sig alltid. Kommer flyga från Kastrup till Charles De-Gaulle (låter mäktigt^^). Att flyga från Kastrup kan jag verkligen rekommendera, iaf för oss som inte har egen bil. Kastrup har ju en egen tågstation och om man bor i knutpunkten Nässjö går det många tåg dit som alltså stannar inne på flygplatsen. Skitsmidigt! Och snabbt går det. Finns X2000 som går direkt så man inte ens behöver byta i Malmö. Gå på i Nässjö och stig av 2 timmar och en kvart senare i Köpenhamn. Då snackar vi smidigt :) Fan så mycket smidigare än att ta sig till Göteborg eller Stockholm och sen ta en dyr flygbuss till flygplatsen. Sen så ligger ju Köpenhamn närmre Paris också så man tjänar lite flygtid ;)


2h 16 min. Och billigt också. Träffar rakt i hjärtat hos en smålänning ;)

Sen så såg jag en komisk grej när jag bokade flyg. När man får välja titel brukar det ju alltid va Herr, Fru eller Fröken. Ojämställt så det förslår. Tjejer får minsann välja på 2 olika medans vi killar automatiskt får herr. Men på SAS får även vi 2 alternativ att välja på. Pojke är det nya! Var ju nöjd förra veckan när jag fick ett brev som det stod "Monsieur Kristoffer Engberg" på. "Pojke Kristoffer Engberg" hade ju varit ännu ballare ;)

klicka på bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0