Tentatime

Hade ju realiatenta idag. Hade stora problem med att somna i natt vilket ledde till att när jag äntligen somnade vid 6 eller något så sov jag sjukt bra ;) Vilket innebar att jag försov mig och vaknade 8.25. Spårvagnen jag tänkte ta till tentan (som är i en lokal på Viktoriagatan och inte på skolan) gick 8.24. Så klädde på mig, sprang upp till köket för att hämta en drickyoghurt och sprang ner till Almedal och kom med spårvagnen som gick 8.34 istället. Hade som vanligt inte suddgummi med mig och det hade de inte på pressbyrån (och inte heller på coop^^), men det kunde man låna på tentalokalen. Kom till tentan 5 min tidigt och hann sitta och småprata lite innan allvaret satte igång. Trevligt :P Tentan gick ganska bra, läste dock inte instruktionerna så noga, vilket innebar att jag svarade på frågor jag inte behövde svara på och inte kommer att få poäng för även om jag hade rätt^^ Lyckades nog pricka in alla 20 franska städer, berg osv iaf och skrev en hel sida om Paris. Det franska skolsystemet och de franska medierna hade jag sämre koll på. Hittade på en ny tv-kanal t.ex. Haha. Satt och kämpade länge med det franska "mottot". Égalite och fraternité kom jag på. Men liberté dröjde det väl en timme innan jag kom på. Men hoppas att det gick vägen iaf. Skulle va skönt. :) När jag gick ut sken solen i alla fall och det har den gjort efter de båda andra tentorna också. De har jag ju klarat så jag tolkar detta som ett tecken uppifrån ;)
soligt utanför tentalokalen iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0