Småland

Det här med Småland och kristendom var inget jag funderade speciellt mycket över när jag väl bodde där. Men nu i Göteborg så är det ganska många som har nämnt det när jag sagt att jag är från Nässjö (som man brukar få säga ligger nära Jönköping;) Folk har ganska mycket fördomar om att Småland och framförallt Jönköping skulle vara kristet. Nu på sistone har jag funderat på om det kanske är så. Jag har iaf hittat små tecken på det. Först här och nu senast när jag var på myrorna för att kolla på lp-skivor och hittade det här:

Allianskyrkan i Forserum! (som för övrigt ligger precis mellan Nässjö och Jönköping)


hej jesus!

Skumt att hitta denna skiva inspelad i Allianskyrkan i Forserum. Kanske borde köpt den och hittat Jesus? Haha :) Kan behövas på kommande tentor! Blir ju fest i Nässjö på lördag, kanske skulle ta och spela följande låt då? Härligt och frikyrkligt ;) Känns som hemma!^^


Kommentarer
Postat av: lisa

hahahahaha! upplyft edert hjärta till Gu-u-ud. Forserum is the shit! ;D

2010-04-21 @ 00:48:45
Postat av: Denise - Mamma till Kevin

Ja, jag tänkte jobba i två år nu bara tills min lill-grabb börjar skolan själv. Då först tänkte jag fortsätta mina studier!



Jag har ju som sagt redan en utbildning som kock/kallskänka och servitris. Men jag har upptäckt att den tär lite på både rygg och psyke =P

2010-04-21 @ 06:26:53
URL: http://www.alltutommode.se/denise
Postat av: Denise - Mamma till Kevin

Haha. Ja det är säkert jätteroligt. Jag har bara jobbat innom kostenheten samt lite som servitris på ett hotell några månader efter min student. Men som sagt - när Kevin blir större får man se vad som händer :)



Vad pluggar du till? :)

2010-04-21 @ 17:42:22
URL: http://www.alltutommode.se/denise
Postat av: Denise - mamma till Kevin

Åh, jag gick franska i grundskolan i fyra år. Fick erbjudandet om att åka med franskagruppen till frankrike men insåg ganska snabbt att jag skulle vara helt lost med ett så främmande språk. Jag hade fuskat mig till ett IG i kursen nämligen och ansåg mig inte vara så språkbegåvad som alla andra.



Haha.



Men hoppas innerligt att det går bättre för dig. Franska är ju som sagt ett av världens finaste språk! :)

2010-04-21 @ 19:35:14
URL: http://www.alltutommode.se/denise
Postat av: Denise - Mamma till Kevin

Haha, ja jag har som sagt hela livet framför mig :-D

2010-04-21 @ 19:43:50
URL: http://www.alltutommode.se/denise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0