Fössta Tossdan i Mass

Hittade en underbar facebookgrupp för alla smålänningar! Har ju fått höra en del om att jag inte säger "r" i ord som t.ex. sport, korv och mormor. Utan att det istället blir spott, kåv och måmå. Och här finns det en grupp där detta är det korrekta uttalet. Nice ;) Tyvärr missade jag det stora firandet av "Fössta Tossdan i Mass". Men nästa år ska jag fan fira ordentligt! :P
Såg förresten ett kul småländskt skämt på den här sidan. Efter att ha läst det så kommer jag inte klaga då göteborgsvitsar längre iaf^^

"Massmord? Jag fösstå dä inte riktit. Ka inte folk mödas i April istället."



klicka på bilden för att se den i full storlek!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Den är klockren. De missar dock på massmord.... borde heta massmod.... men den som skrivit kanske är från Kalma(r) :O

2010-04-29 @ 16:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0