Ajajaj idol-Erik

Under idol 2009 var min stora favorit Erik Grönwall och jag röstade typ varje fredagsfinal. Att han sen gick och vann var ju kul. Hans cd med covers som kom ut precis innan jul var en given post på min önskelista och när jag väl fick den så tyckte jag att den var jättebra. Sen var det kul att han skulle få lite längre tid på sig för att göra en "egen" platta. Där man då tänkte att han skulle sätta sin personliga touch på det hela. Och så för ett litet tag sen hörde jag den första låten: "Crash and burn" och den var ju inte alls rolig. En riktig besvikelse. Ännu värre var ju att det inte ens är en ny låt! Magnus Bäcklund gav ut den på en solo-platta för flera år sedan. Hur B är inte det? Det roliga är ju att Magnus Bäcklund är förvånad över att inte folk känner igen den. Det säger ju en del om hans storhet som solo-artist ;) Nytt och fräscht med Erik Grönwall? Njeeeea. Inte riktigt.
Eriks version
Magnus versiön

Kommentarer
Postat av: Markus

suck. som idol-expert blir man ju inte förvånad. sen höll jag ju inte på erik heller, visste ju att han skulle bli en copycat! ;-)

2010-04-29 @ 21:50:52
URL: http://macizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0